0892069773

Едно от най-големите оплаквания при разширени вени е съпътстващата болка. Разширените вени се образуват, когато венозните клапи вече не са в състояние да изтласкват кръвта нагоре през крака, срещу потока на гравитацията. В резултат на това кръвта се обединява във вената и я кара да набъбне. Тъмните, изпъкнали вени може да се виждат точно под повърхността на кожата. Независимо дали има видими признаци или не, може да почувствате тежест, сърбеж, умора или болка в долната част на крака. Единственият начин за пълно лечение на вената е посещението при специалист флеболог. Междувременно има различни възможности за управление на нивата на болката.

Вдигнете краката си

Кой не обича да се отпуска? Понякога ритането с крака нагоре може да бъде точно това, от което се нуждаете в края на деня, за да се погрижите за вените си. Дългият ден на крака или седенето на стол може да доведе до още по-напрегнати вени. Вдигайки краката си, вие давате на обединената кръв възможност да се отцеди. Това може да облекчи част от отока и болката, причинени от разширени вени. Опитайте да поставите краката си на маса или легнете и подпрете краката си на няколко възглавници. Можете също така да легнете и да поставите краката си на стена, за да ги повдигнете. Без значение кой метод е най-подходящ за вас, препоръчвам да задържите позицията поне 15 минути.

Използвайте студената вода

Студената вода е чудесна за облекчаване на подуване – включително подуване, причинено от разширени вени! Изберете студена вода пред гореща вода, когато се къпете. Това може да помогне за свиване на кръвоносните съдове и да сведе до минимум подуването. От друга страна, също е важно да избягвате топлата вода. Топлината може да има обратен ефект върху вените ви, което да ги надуе още повече. Ако сте забелязали, че вените ви се чувстват по-зле след горещ душ, опитайте вместо това по-хладна вода.

По-малко сол, повече калий

Диета с високо съдържание на сол може да доведе до задържане на вода, което може да окаже излишен натиск върху стресираните вени. Намаляването на солта може да сведе до минимум задържането на вода. Имайте предвид, че по-голямата част от солта ни не идва от солницата. Често се крие в преработените храни. Прочетете етикетите, за да сте сигурни, че несъзнателно не увеличавате приема на сол. Дори ако опаковката твърди, че съдържанието й е с ниско съдържание на сол, етикетът може да разказва различна история.

Увеличаването на приема на калий също може да бъде ефективен начин за минимизиране на задържането на вода. Изобилието от вкусни храни може да ви даде здравословен тласък на калий. Опитайте да вземете бадеми, леща, картофи и листни зеленчуци по време на следващото ви пазаруване, за да добавите повече калий към вашата диета.

Носете компресивни чорапи

Компресивните чорапи постепенно оказват натиск върху крака, с най-голям натиск близо до глезена. Това помага да се сведе до минимум болката и подуването, свързани с разширени вени, като внимателно циркулира обединената кръв обратно по крака. Компресивните чорапи се предлагат в различни размери и нива на компресия, така че е най-добре да се консултирате със специалист ангиолог относно тях, за да сте сигурни, че получавате размера, който ще бъде най-полезен за здравето на вените.

Яжте повече флавоноиди

Флавоноидите могат да подобрят циркулацията, което води до по-ниско кръвно налягане и по-отпуснати кръвоносни съдове. Храните с високо съдържание на флавоноиди включват зеленчуци като лук, чушки, спанак и броколи. Има и много вкусни плодове с високо съдържание на флавоноиди. Опитайте да вземете цитрусови плодове, грозде, череши, ябълки или боровинки.

Упражнявайте се редовно

Много работни места изискват служителите да стоят или да седят за дълги периоди от време. Това може да създаде проблеми за здравословното кръвообращение и да натовари много вените в долната част на крака. Редовното правене на почивки за разходка или разтягане през деня може да насърчи здравословното кръвообращение. Честите упражнения с ниско въздействие като ходене или плуване също могат да помогнат за укрепване на прасците и да доведат до по-добра циркулация. Нямате нужда от обширна тренировъчна програма – 30-минутна разходка или плуването всеки ден може да бъде от полза за вените ви.

Изберете удобни дрехи

Тесните дрехи и определени обувки могат да ограничат притока на кръв. Това не е добре за никого, но е особено проблематично, когато вече изпитвате болка от разширени вени. Вместо това изберете свободни дрехи и удобни обувки. Ще получите допълнителен бонус, ако облекло ви държи хладно при горещи температури, тъй като топлото време също може да доведе до нежелана болка в краката.

Опитайте някои хранителни добавки

Има специфични хранителни добавки, за които е доказано, че намаляват отока и могат да облекчат част от болката при разширени вени. Венотоника укрепва съдовете и подобрява кръвообръщението в тях. Венотоника е част от комплексното лечение при венозна болест и може да намали както симптомите, така и да предотврати появата на по-тежки прояви.

Потърсете лечение при ангиолог

В края на деня тези стъпки могат да ви помогнат да се справите с болката от разширени вени, но само лечение от специалист може да ви отърве от нея. Самото лечение е минимално инвазивно, което минимизира стреса както върху живота ви, така и върху тялото ви. След лечението ще можете да се наслаждавате на крака без видими, болезнени разширени вени. Препоръчвам да имате предвид тези съвети дори след лечението, тъй като много от тези навици могат да помогнат да поддържате вените си здрави и щастливи.

Търсите ли да направите първата стъпка към безболезнените крака? Аз съм тук, за да ви помогна. Дългогодишният ми опит в грижите за вените ми е показал, че лечението не е универсално. По време на първоначална консултация ще работим с вас, за да оценим текущото състояние на вашето здраве на вените, да отговоря на вашите въпроси и притеснения и да създадем план за лечение, който ще работи най-добре за вас и вените ви. Можете да насрочите консултация, като се обадите на тел: 056996006 или 0892699006.