0892069773

Седенето не е идеално за нашите тела. И все пак прекарваме по-голямата част от деня си в седнало положение. Някои казват, че „седенето е новото пушене“. Това важи особено за тези, които работят на бюро, въпреки че времето ни, прекарано в седене, се простира по-далеч от офиса. Седим, когато шофираме, когато приемаме телефонни обаждания, когато гледаме телевизия. Всичко това седене е особено лошо за разширени вени. Затова имам няколко съвета, за да поддържате вените си здрави, ако често седите.

Защо седенето е лошо за вените?

Нека първо разгледаме как седенето и разширените вени си влияят. Разширените вени се образуват, когато венозните клапи в подбедрицата станат отслабени или повредени, което води до обединяване на кръвта във вената. Засегнатата вена може да набъбне и да стане болезнена, уморена, неспокойна или сърбяща. Когато седим за дълги периоди от време, намаляваме кръвообращението в долната част на крака. Вените Ви не получават шанс да източат част от обединената кръв.

Актът на остро сгънато коляно, слабини или седене на бедрото вместо на ситцовата кост допринася за подуване на крака. Вместо това опитайте тези стратегии за позициониране:

• Изправете краката, докато седите

• Седнете напред на ръба на стола, а не на бедрото

• Активирайте мускулите на прасеца, докато седите

Въпреки че не можем да се откажем изцяло от седенето, има стратегии, които можем да използваме, за да сведем до минимум количеството седене, което правим всеки ден. Ако не можете да станете от бюрото си и да се придвижите, има няколко препоръки за леки разтягания, за да върнете обратно кръвообращението в краката си.

Задайте напомняне

Лесно е да забравите да се движите, особено ако това не е навик. Повечето телефони ще ви позволят да задавате напомняния, така че използвайте това във ваша полза! Можете да настроите напомняне за себе си или да направите кратка разходка, или да се разтягате на всеки 30 или 60 минути. Това може да ви даде малко тласък, за да придобиете навика, докато редовното движение не се почувства като нормална част от деня ви.

Вдигане на тялото

Това упражнение укрепва прасците, което може да помогне за засилване на кръвообращението в крака. Застанете с изправени крака, след това повдигнете петите и ангажирайте мускулите на прасеца. Бавно надолу, след това повторете. Можете да държите облегалката на стола си за стабилност, ако е необходимо. Можете също така да направите по-лека версия на това, докато седите. С двата крака назад на пода, повдигайте и спускайте петите многократно, за да върнете циркулацията в краката си.

Изпънете краката си

Можете да дадете на краката си леко разтягане, когато седите. Седнете към ръба на стола си, изправете краката си и сгънете тялото си към краката си. Не забравяйте да държите гърба си изправен, за да поддържате натиск отдолу. Задръжте 30 секунди, дишайки дълбоко и след това отпуснете.

Паркирайте по-далеч

Вълнуващо е да стигнете до най-близкото място за паркиране до офиса или магазина, защото това е по-малко ходене за вас. Но разходката е точно това, което трябва на краката, за да засили кръвообращението! Можете да намерите малко допълнително време за упражнения в натоварен график, като паркирате по-далеч, отколкото обикновено. Кратките разходки могат да помогнат както за укрепване на прасците, така и за циркулация – което винаги е добре дошло след дълъг ден на седене.

Тези стратегии могат да помогнат да дадете на вените си малка подкрепа през целия ден. Но ако имате разширени вени, само лечението ще ги поправи. Можете да посетите кабинета на д-р Шах и да направите първата крачка към здравите вени. Обадете се на тел: 056996006 или 0892996006, за да насрочите консултация с д-р Шах.