Лечение на

артериални и венозни рани

Лечение на

рани от съдов произход

Преди да ви бъде предписано лечение трябва да се идентифицира основната причина. Язвите могат да бъдат лекувани с подходящи грижи и антибиотици, но диагностицирането на основната причина може да гарантира, че язвите се лекуват и няма да се повтарят.

Някои състояния, които допринасят за язви, включват:

Диабет

Дълбока венозна тромбоза

Ревматоиден артрит, лупус

Артериално заболяване

Хронично бъбречно заболяване

Високо кръвно налягане, висок холестерол

Както при всяка язва, първичното лечение се фокусира върху увеличаване на кръвообращението в засегнатата област. Допълнителните цели на лечението включват:

Намаляване на болката

Ефективно заздравяване на раната

Ускоряване на процеса на възстановяване

лечение на артериални рани

За лечение на артериални язви, лекуващият ви ангиолог ще се опита да възстанови кръвообращението в засегнатата област. Лечението на основната причина с антибиотици може да помогне за намаляване на симптомите, но няма да излекува язвата напълно. Може да се наложи операция за възстановяване на притока на кръв към тъканите и органите в допълнение към антибиотиците.

Съществуват редица хирургични възможности за лечение на артериални язви, включително ангиопластика. Тази процедура използва балон, за да отвори засегнатата артерия, за да подобри притока на кръв. Когато кръвният поток бъде възстановен, симптомите ви ще изчезнат.

Ако притока на кръв не може да бъде възстановен или ако раната е силно заразена може да се стигне до ампутация.

Артериалните язви трябва да се поддържат сухи, чисти и превързвани, за да се предотврати инфекцията и да не се увеличи раната. Обсъдете със съдов специалист колко често трябва да сменяте превръзките си и всякакви допълнителни препоръки за лечение или промени в начина на живот.

лечение на

венозни рани

Венозните язви могат да отнемат месеци, докато се излекуват. В някои редки случаи може никога да не се излекуват. Подобно на артериалните язви, лечението се фокусира върху подобряване на притока на кръв към засегнатата област.

Вашият ангиолог може да препоръча антибиотици за лечение на основната причина, предотвратяване на инфекция и предотвратяване на рецидиви. Само антибиотиците обаче не могат да излекуват венозна язва.

Вашият лекуващ лекар ще ви покаже как правилно да почистите и превържете раната си. Ще ви бъде предписана и еласто-компресивна терапия. Това предполага прилагане на компресионна превръзка или чорап на засегнатата област. Налягането от компресията подобрява притока на кръв и намалява симптомите.

Може да Ви бъдат предписани болкоуспокояващи, за да се намали дискомфорта Ви. Необходимо е също така да държите краката си повдигнати при всяка възможност.