механо-химична аблация

(moca)

какво представлява механо-химичната аблация (MOCA)?

ClariVein, наричан още механохимична аблация, е техника, използвана при лечение на венозна недостатъчност, включително разширени или паякообразни вени, без използване на лазерна енергия. Това е лечение на базата на катетър, което едновременно използва механични и химични методи за лечение на увредената зона.

Ендовенозното лазерно лечение може да елиминира появата на разширени вени, но причината за това състояние трябва да се търси и лекува по-обширно.

За съжаление, лазерното лечение не може да третира вени, които са твърде малки, усукани и / или близо до повърхността на кожата. За тези случаи склеротерапията вероятно е по-добър вариант.

какви са ползите от clarivein?

Процедурата на ClariVein® е по-малко инвазивна в сравнение с други лечения на вени, които се предлагат при венозна недостатъчност, тъй като не изискват многократни разрези или многократни инжекции за анестезия. Това е нетермичен метод на лечение, което означава, че не използва лазерна енергия за затваряне на повредени вени.

кларивен

какво да очаквате от процедурата?

Процедурата на ClariVein работи, като вътрешно се третират засегнатите вени чрез много малък разрез, който обикновено се прави в  областта на горната част на бедрото. По време на процедурата се  поставя  във вената медицински катетър с въртящо се влакно на края му. След като устройството достигне до повредената вена, влакното започва да се върти. Докато влакното се върти, то внимателно отстранява лигавицата на увредената вена, като същевременно предоставя медицинско решение за лечение на основната причина. Катетърът ще продължи да се върти в продължение на няколко минути и в близост до засегнатата зона може да има леко усещане за бръмчене, но не трябва да причинява голяма болка или дискомфорт. За разлика от EVLA и склеротерапията, всеки от които използва единен метод за затваряне на увредена вена, ClariVein  използва два начина на действие за лечение на увредената вена и основната причина за увреждането.

Процедурата се извършва с локална анестезия и обикновено отнема около 30 минути. Тъй като не се прави голям разрез вероятността за образуване на белези или синини е много малка. След лечение с ClariVein  пациентите могат да се върнат към нормалните си дейности почти веднага.

д-р Шах

какво да очаквате след процедурата?

След лечението с ClariVein  може да изпитате:

Лек дискомфорт: Не всички хора изпитват това, но някои могат да изпитат леко, болно усещане или неспокойствие няколко дни след лечението. Този лек дискомфорт ни позволява да знаем, че лечението ви работи. Степента на дискомфорт е свързана с първоначалния размер и количество на болните вени. Болката обикновено намалява чрез ходене, леко разтягане и повдигане. Ако изпитвате повече от лек дискомфорт, незабавно се свържете със специалиста извършил процедурата.

Малки паякообразни вени: Може да забележите няколко малки паякообразни вени, които се появяват точно под кожата. Това може да се случи, когато ClariVein ® затвори повредените вени и кръвта се пренасочи към други, по-здрави вени. По време на този процес, малки парченца кръв могат да бъдат насочени към малки кръвоносни съдове. Вашият ангиолог може да препоръча склеротерапия след последната сесия за премахване на повърхностни вени.

Леко обезцветяване: Няколко дни след лечението може да забележите леко по-тъмни петна по краката, които могат да приличат на синини,  които ще изчезнат сами.

Ако се притеснявате от симптом, който не е споменат по-горе, моля, обадете се по всяко време. Д-р Шах с удоволствие ще отговари на всички ваши въпроси, свързани с лечението ви, за да се увери, че се възстановявате добре.